websity
aquamaniainfo@gmail.com
Пн - Сб: 9:00 - 19:00

В коршику пусто!

Чому не заводиться двигун для човна

  • 28 01 2020

Під час риболовлі, полювання, туризму або прогулянок на човні по водоймищу ніхто не бажає мати справу з такими неприємностями, як мотор, що заглух. Проте, така поширена проблема може торкнутися кожного і, звичайно, в найневідповідніший час. Щоб гідно зустріти її обличчям до обличчя і не дозволити поганій роботі двигуна зіпсувати вам настрій, слід знати, що робити, якщо мотор для човна перегрівається, раптово глухне або зовсім не заводиться.


Кращим інструментом стане збереження спокою і впевненості у своїх діях. У якихось випадках іншого виходу, крім як перервати подорож, відбуксирувати човен назад і викласти певну суму за його ремонт, не залишається. Але найчастіше досвідчений власник транспортного засобу цілком здатний самостійно і без зайвих витрат впоратися з несправностями ПЛМ (підвісного човнового мотора). Для цього потрібне розуміння конструкції двигуна, принципів його функціонування, а також методів розв'язання основних проблем з ним.

Проблеми з підвісними моторами для човнів: найпоширеніші причини

У несправностей підвісного мотора ПВХ човна може бути безліч причин – від легких "глюків", які елементарно просто усунути, до серйозних поломок, що вимагають експертної оцінки механіків і професійного ремонту. Важливо вміти відразу відрізнити одне від іншого. Недосвідчені господарі моторок дуже часто стикаються з незначними неполадками, викликаними такими факторами:

  • недостатньо уважним прочитанням інструкції по експлуатації;
  • недотриманням правил профілактичного догляду за двигуном.

Буває, що недосвідчений шкіпер здійснює незліченні спроби завести двигун для човна, просто забувши вставити ключ аварійного відключення. У підсумку йому нічого не залишається, як ретельно просушувати свічки. Ще один поширений через недосвідченість курйозний випадок, чому не заводиться двигун, – закритий кран палива. Щоб уникнути проблем з категорії "несерйозних", досить озброїтися інструкцією до підвісного мотора і періодично оглядати нього, щоб не залишалося сумнівів в правильній послідовності дій. Не завадить також прислухатися до рекомендацій досвідчених фахівців і власників човнів і катерів.

Серйозні проблеми вимагають відповідного ставлення. Якщо запустити двигун для човна не вдається, належить перевірити електричну і паливну систему. При цьому недосвідченим власникам потужних сучасних агрегатів фахівці радять не намагатися розбирати двигун зі складною системою всередині, а відразу відвести його в сервісний центр, щоб через власні неправильні дії не втратити безкоштовне обслуговування по гарантії від виробника.

Зверніть увагу! Однозначним лідером за кількістю проблем з ПМЛ за статистикою є паливна система. Пояснюється цей факт, зрозуміло, використанням сумнівної якості палива. Однозначна рекомендація – намагайтеся заправлятися пальним для свого човна тільки на заправках, що заслуговують на довіру.

Описувати все розмаїття несправностей підвісного човнового мотора – заняття, яке може розтягнутися на тривалий період, тому зосередимо увагу на тих неполадки, що зустрічаються набагато частіше за інших. Озброївшись знаннями, як з ними впоратися, ви не дозволите можливим проблемам застати вас зненацька.


Якщо двигун човна не запускається

Перерахуємо можливі несправності мотора човна в порядку зростання їх складності – від банальних до реальних – і наведемо ефективні варіанти вирішення:

  • У паливному баку немає пального. Заповніть бак паливом, але якщо він перегрівся, перед тим як заправляти, дозвольте йому охолонути.
  • У паливному баку старе (понад місяць) паливо або вода. Причиною того, що мотор не запускається, може виявитися потрапляння в паливо води або надмірної кількості масла. Здогадатися про це можна за характерними симптомами – нечастим хлопкам в карбюраторі. Вихід тут тільки один – злийте неякісний вміст і наповніть ємність свіжим бензином. Рекомендується також встановлення фільтра сепаратора.
  • Бувають ситуації, коли ПЛМ (підвісний човновий мотор) не заводиться через надлишок пального в картері (паливна рідина забризкує свічки). В такому випадку необхідно злити весь надлишок з камери поплавця. Робиться це в такий спосіб – відкрийте повністю дросельну заслінку, закривши краник паливного бака, потім викрутіть свічки і висушіть їх, протерши насухо. Сам агрегат доведеться кілька разів продути пусковим шнуром.
  • Розімкнути ланцюг запалювання. Вставте ключ-стропу на місце і переконайтеся, що він міцно сидить. Просушіть свічки, якщо запускали мотор без кліпу.
  • Важіль двигуна встановлений в передачі. Важіль повинен займати нейтральне положення, встановіть його правильно і спробуйте завести двигун знову.
  • Розрядився акумулятор. Якщо ваш електродвигун не заводиться, можливо, йому просто не вистачає для цього енергії. Заряджайте і заодно перевірте на ушкодження (присутність іржі або оголеної проводки) всі з'єднувальні електричні елементи.
  • Несправності свічок запалювання. Проблема тестується так: викрутіть свічки і уважно огляньте їх. Якщо на електродах виявлені сліди горючої суміші, значить проблем з надходженням палива в циліндр немає. Якщо свічки покриті брудом або не відповідають необхідному типу, їх слід почистити або ж замінити іншими. Перевірте також ковпачок свічки та, якщо потрібно, поправте його.
  • Знос або розрив проводки запалювання. Можливо, агрегат не заводиться через пошкодження проводки. Обстежте її, виявивши слабкі, вразливі місця, закріпіть їх, а зношені або обірвані дроти слід відразу ж замінити.
  • Проблеми з іскроутворенням. Електрична система вимагає перевірки на стан іскроутворення, що виникає між двома електродами – спробуйте повернути стартер, одночасно притиснувши різьблення свічки до блоку циліндрів (рекомендується мати в запасі резервну свічку).

Якщо двигун човна раптово глухне

Ви помітили, що підвісний мотор погано, нерівно працює, а то і зовсім може стихнути на холостому ходу? У подібних несправностей може бути досить багато причин:

  • забився паливний фільтр;
  • засмічення у вентиляційній голівці;
  • завернутий болт отвору вентиляції на баку для пального;
  • перекручений або затиснений паливний шланг.

Так чи інакше, але якщо човновий мотор раптово глухне, щось явно заважає його роботі, і ваше завдання – виявити і усунути цю перешкоду. Перевірте стан паливного шланга, зробіть чистку або заміну фільтра, відкрутіть болт вентиляції та очистіть від забруднень вентиляційну головку. Паливні фільтри теж заслуговують вашої уваги, якщо ви шукаєте причину неполадок. Їх, до речі, слід оглядати регулярно, після кожних п'ятдесяти годин роботи мотора човна. Особливо актуальні такі перевірки для підвісних двигунів з уприскуванням пального.

Дуже часто несправності як такої немає зовсім, а просто є слабке кріплення шлангів до насоса або карбюратора, а також сильне забруднення перерахованих елементів. Більшість карбюраторних робіт (розібрати, почистити, відрегулювати) в майстернях проводиться саме в період початку навігації. Найбільше "страждають" двотактники, які не піддавалися консервації. У них залишки старого палива і масла утворюють відкладення смолистої консистенції, які можуть забивати отвори голчастих клапанів і жиклерів, перешкоджаючи їх нормальному функціонуванню. У чотиритактних моторах човнів частіше проявляється інша проблема – засмічення фільтрів і іноді неполадки з паливними насосами.


Перегрівання моторів човнів

Підвісні мотори для човна, щоб уникнути перегріву, потребують постійного охолодження завдяки великій кількості води, яка безперервно протікає через них. Якщо процес порушений, двигун, який працює, нагрівається і глухне. На пару секунд він включається вхолосту, щоб потрапила вода. Цей момент ви обов'язково помітите за специфічним запахом гару і зміни кольору емалі на елементах мотора.

Як виправити несправність:

  • вимкніть двигун;
  • перевірте наявність блокування в потоці води (перешкоджати її вступу можуть водорості або інші сторонні предмети);
  • дочекайтеся охолодження агрегату і знову запустіть його.

Ще одна причина того, що ПЛМ (підвісний човновий мотор) перегрівається і погано працює, – нефункціонуюча крильчатка водяного насоса. Якщо ця деталь зламається, циркуляція води та подача її у двигун буде зупинена. Єдиний вихід в такому випадку – замінити крильчатку.

Зверніть увагу! Мотори для човнів невисокої потужності, переважно, не оснащуються сигналізацією перегрівання. Канали системи охолодження рекомендується обов'язково очищати від засмічень і відкладення солей. Через кожні 100 годин експлуатації слід перевіряти стан помпи. Періодичної заміни (за часовою ознакою) потребує також крильчатка.

Мотори для човнів: висновки

Ніхто не застрахований на 100% від проблем з двигуном. Завзяті рибалки, які уважно стежать за станом човна і комплектуючих, як і ті, хто використовує плавзасіб лише зрідка, вихідними для прогулянок, рано чи пізно можуть зіткнутися з тим, що мотор заглух, не заводиться або перегрівся. Прекрасно, якщо ви можете діагностувати несправність і маєте уявлення про те, як усунути ті чи інші неполадки, такі навички заощадять вам купу сил, нервів, а часто і грошей. Але крім знань, як перемогти найпоширеніші неполадки мотора човна, слід подбати й про інформованість в іншому:

  • що потрібно робити, щоб зберегти ПЛМ в ідеальній формі;
  • як забезпечити оптимальну роботу двигуна і отримати від нього максимум віддачі;
  • як добитися подовження терміну експлуатації ПЛМ.

На ринку комплектуючих для катерів і моторних човнів сьогодні є найширший асортимент агрегатів з різними технічними характеристиками. Потужні чотиритактні мотори (50 кінських сил і більше)дуже схожі з автомобільними двигунами, так що самостійний ремонт без професійної діагностики є малоймовірним. Але і в нових сучасних моделях, і в старих варіаціях меншої потужності таких складнощів вже не буде. З більшістю поширених причин, чому човновий мотор працює погано, можна розібратися самостійно.

Левову частку завдань ви вирішите автоматично, якщо будете використовувати бензин хорошої якості та регулярно проходити технічні перевірки. Коли агрегат досягає межі свого терміну служби, раціональніше замінити його на новий, ніж вкладати кошти в ремонт. Ремонт ПЛМ – задоволення не з найдешевших, так що є сенс зробити все можливе, щоб уникати його якомога довше.