websity
aquamaniainfo@gmail.com
Пн - Сб: 9:00 - 19:00

В коршику пусто!

Гребний гвинт: алюмінієвий або сталевий?

  • 28 12 2020

Складно уявити сучасний надувний човен без надійного потужного мотора, який дозволяє збільшити його ресурсні можливості й робочий потенціал. Однак цей самий двигун не зробить «жодного кроку вперед» без однієї маленької, але дуже значної деталі – гребного гвинта. З цієї причини кожен власник моторного судна рано чи пізно постає перед вибором: яку запчастину доцільніше купити для мотора човна – алюмінієву або з нержавійки? Щоб правильно підібрати таку комплектуючу під власний набір двигун-плавзасіб, важливо розібратися в особливостях обох. Саме цим й займемось далі.

Гребні гвинти для моторів човнів: основні види

З огляду на те, що універсального гребного гвинта для мотора човна поки що не винайшли, підбирати його варто не лише, орієнтуючись на основні параметри силового агрегата, але й, виходячи з тих завдань, які ставляться перед плавзасобом. Так, наприклад, подібний елемент, який ідеально підійде для рибного лову, може виявитися непотрібним у випадку з катанням на водних лижах. Оскільки це абсолютно різні сценарії експлуатації надувного човна. Саме тому, щоб зробити правильний вибір гребного гвинта для човна, важливо розібратися в основних видах такого роду запчастини, яка класифікується за наступними ознаками:


  • типом конструкції. Виходячи з цього критерію, розрізняють двох-, трьох- та чотирьохлопатеві деталі. Вироби першого типу мають високий ККД, за що їх переважно використовують на суднах для перегонів, а також на парусно-моторних яхтах (як допоміжний двигун). Однак є у дволопатевих гребних гвинтів для моторів один недолік – вони не можуть похвалитися високою міцністю. Конструкції другого виду – ідеальне рішення для малих суден. А все тому, що вони дозволяють розвивати оптимальну швидкість вже на ¾ ходу. Тоді як третій варіант подібних запчастин переважно застосовується на габаритних моторизованих плавальних засобах;
  • матеріалом виготовлення. Розрізняють сталеві й алюмінієві гребні гвинти для моторів човнів. Й ті й інші мають свої сильні та слабкі сторони. Що стосується товщини лопатей, то у сталевих гвинтів даний показник у два рази нижчий, ніж в алюмінієвих. Така їхня особливість позитивно позначається на ходових характеристиках плавзасобів, дозволяючи їм пересуватися набагато швидше. Власне тому «гонщики», для яких важлива кожна секунда часу й кожний кілометр, обирають для моторів човнів гребні гвинти зі сталі, тим самим забезпечуючи їм середній приріст швидкості близько 10%. Якщо говорити про форму подібних комплектуючих, то в процесі виготовлення алюмінієвих деталей застосовується технологія кокільного лиття, що передбачає заповнення металевих матриць спеціальним сплавом, яке створює певні обмеження. Чого не скажеш про гребні гвинти з нержавійки. Вони створюються за допомогою форм для виплавляння, завдяки яким з високою точністю вдається втілювати будь-які конструктивні рішення. Щодо можливості ремонту подібних складових човна варто відзначити наступне: сталеві вироби – набагато міцніші й витриваліші, чим їхні алюмінієві «побратими». Однак в момент потрапляння на мілину або на плаву ця їхня особливість – скоріше мінус, аніж плюс. Безумовно, вони витримають таке навантаження, але водночас транслюють його на редуктор, який не такий «загартований»;
  • кількістю обертів двигуна. У комплектації будь-якого мотора для човна передбачена інструкція, в якій в тому числі відзначено число обертів, рекомендоване саме для цієї моделі силового агрегату. Будь-які відхилення від норми є вкрай небажаними, оскільки можуть призвести до неприємних наслідків. Не забудьте це врахувати, вибираючи гребний гвинт для мотора. Так, наприклад, якщо алюмінієва або сталева деталь з одним пасажиром на борту показує еталонні значення, то слід взяти до уваги, що з великою кількістю людей в човні число її оборотів обов’язково просяде. У даній ситуації доцільніше купити такого роду запчастину з низьким показником кроку.

Як бачимо, підбір гребного гвинта для мотора човна – завдання не з легких. Але при відповідальному підході до даної процедури, вам напевно вдасться зробити правильний вибір, тим самим забезпечуючи двигуну щадний режим експлуатації. А наявність в арсеналі відразу кількох моделей подібної комплектуючої, дозволить вам значно розширити експлуатаційні можливості власного надувного судна. Так, якщо гребний гвинт Suzuki («Сузукі»), незалежно від того алюмінієвий він або з нержавійки, без проблем «подужає» транспортування дружньої компанії рибалок. То, щоб покататися «з вітерцем» по акваторії, вам доведеться справити більш швидкісну запчастину – ідеально з цим завданням впорається деталь виробництва Yamaha («Ямаха»).


Підбір гребного гвинта: сильні та слабкі сторони алюмінієвих й сталевих комплектуючих

Щоб зрозуміти, який гребний гвинт для мотора човна (алюмінієвий чи з нержавійки) вибрати, варто розібратися в перевагах й недоліках обох запчастин. Що ж стосується сильних сторін подібних виробів з алюмінію, то хотілося б відзначити наступні:

  • піддатливість й довговічність. В цьому випадку йдеться про те, що при «зустрічі» з підводними перешкодами лопаті алюмінієвих гребних гвинтів гнуться набагато легше, аніж у їхніх «побратимів» з нержавійки, таким чином захищаючи гребний вал від механічних пошкоджень. Також зігнуту лопать здебільшого вдається виправити. Звичайно ж, якщо вона не зламалася або відсутнє серйозне порушення її геометрії;
  • помірна вартість. Демократична ціна на алюмінієвий гребний гвинт – головний аргумент його прихильників. Фактично так і є: подібна комплектуюча з алюмінію коштує вдвічі, а то й втричі дешевше, ніж з нержавійки з ідентичними характеристиками. А у випадку зі спеціалізованими моделями (наприклад, спортивними) різниця – ще більш відчутна. Чи варто так переплачувати? Тим паче що сьогодні є величезна кількість майстерень по відновленню алюмінієвих деталей. Безумовно, так і є, але чи всі вони роблять це якісно? А, як відомо, посередньо вибалансований гвинт для човна – пряма загроза для гребного валу. Чи виправдана така економія, вирішувати вам.

Якщо говорити про плюси подібних запчастин з нержавійки, то доцільно згадати наступні:

  • високі швидкісні можливості й незвичайна витривалість. З огляду на те, що спеціальна технологія лиття сталевого гребного гвинта для мотора човна дозволяє отримати одночасно тонкі та міцні лопаті, що гарантують менший опір водному потоку, розкрутити його до потрібних обертів буде абсолютно не складно. При цьому його стійкість до різних пошкоджень – максимальна. Говорячи іншими словами, гвинти з нержавіючої сталі менше прогинаються під навантаженням, чим забезпечують незначні швидкісні втрати. Особливо це помітно на високих швидкостях. З цієї причини їх використовують найчастіше в потужних моторах – від 120 к. с. й вище. Однак це не означає, що їх не ставлять на двигуни з нижчими показниками потужності;
  • економічність. Знову-таки, завдяки використанню в процесі виробництва сталевих гребних гвинтів для моторів удосконаленої технології лиття, вдається домогтися складніших форм й конфігурацій для їхніх лопатей. Це дозволяє знизити рівень прослизання та кавітації подібної деталі, таким чином, збільшуючи її ККД.

Отже, навіть після поверхневого порівняльного аналізу двох видів гребних гвинтів – з нержавіючої сталі та з алюмінію – сміливо можна стверджувати про те, що за своїми гідродинамічними характеристиками сталеві комплектуючі (навіть попри можливість пошкодження редуктора в момент їхнього контакту з несподіваною перешкодою) впевнено «випереджають» своїх алюмінієвих «родичів» з ідентичними параметрами. Але все-таки на який виьрати – вирішувати вам.


Mercury («Меркурі»), Honda («Хонда»), Suzuki («Сузукі»), Yamaha («Ямаха») або Tohatsu («Тохатсу»): який виробник гребних гвинтів вибрати?

Попри те, чи ви зупинитеся на алюмінієвому гребному гвинті для мотора, чи на його аналогу з нержавійки, важливо не помилитися з виробником. Адже кожен з них пропонує різні експлуатаційні характеристики для подібних деталей. Так, наприклад:

  • виготовлені «на совість» складові для човна виробництва Mercury («Меркурі»), здатні не лише забезпечити судну плавність та безпеку пересування, але й на порядок зменшити його витрати палива;
  • існує кілька причин купити гребний гвинт для мотора човна від компанії Honda («Хонда»). Головна з них – ви зможете надовго забути про його заміну. Оскільки деталі цього бренду виготовляються з високоякісної сировини (алюмінію або нержавіючої сталі) з урахуванням усіх передових технологій виробництва;
  • маючи в «запасі» гребний гвинт ТМ Suzuki («Сузукі»), вам без особливих труднощів вдасться «заточити» плавзасіб під конкретну задачу – скажімо, під катання на водних лижах;
  • сталева або алюмінієва деталь від Yamaha («Ямаха»), яка відрізняється прекрасними гідродинамічними властивостями, стане чудовим вибором для людей, які люблять на швидкості поганяти на воді;
  • купівля гребного гвинта для мотора виробництва Tohatsu («Тохатсу»), що випускається в декількох варіантах (з нержавійки, алюмінію й композиту), забезпечить останньому найвищу продуктивність.

Не дозволяйте гребному гвинту, що несвоєчасно вийшов з ладу, вплинути на ваші плани. Прямо зараз замовте запасну деталь для мотора човна за вигідною ціною в інтернет-магазині «Аква Манія».