websity
aquamaniainfo@gmail.com
Пн - Сб: 9:00 - 19:00

В коршику пусто!

Помилки при виборі підвісного мотора для човна ПВХ, як їх уникнути

  • 30 06 2020

Після такого відповідального кроку, як вибір і придбання човна ПВХ, другим за значимістю стане купівля мотора для човна. Саме від того, наскільки вдало у вас вийде вибрати підвісний двигун, залежить, наскільки швидко, добре, безпечно і впевнено буде плавати ваше судно, а також те, наскільки часто вам доведеться здійснювати ремонт двигуна або міняти запчастини в ньому. При належному обслуговуванні якісний брендовий підвісний мотор для надувних човнів продемонструє рекордно тривалий термін експлуатації і не принесе власнику човна ПВХ ні проблем, ні дискомфорту у використанні.

Звичайно, якість двотактних і чотиритактних двигунів для човна від різних брендів буде відрізнятися між собою, але процес вибору в будь-якому випадку полягає у вирішенні низки загальних питань, які неминуче виникають у кожного, хто планує купити в Україні підвісні мотори для човна. Ці питання, а також способи їх вирішення ми і обговоримо в нашій статті.


Найбільш поширені помилки, які стаються при купівлі підвісного мотора для човна

Новачкам і початківцям, любителям водного відпочинку і спорту, які не мають ще практики експлуатації двигуна, може здатися, що нічого складного в виборі немає. Однак насправді, будь-які помилки та упущення при купівлі двигуна можуть дуже дорого обійтися власникам човнів. У число найбільш популярних таких помилок потрапили наступні:

  • купити підвісні двигуни для надувних човнів ПВХ з перевищенням потужності;
  • придбати агрегат з недостатньою потужністю;
  • перевищити допустиму для надувних плавзасобів масу двигуна;
  • зробити помилку в розрахунку запасу ходу – залишити маленький запас, неправильно оцінивши реальну витрату палива;
  • купити підвісний мотор для човна і запчастини до нього без гарантії задешево.

Обговоримо детальніше ці та деякі інші помилки при виборі двигуна, і заодно вивчимо, які заходи слід вжити покупцеві, щоб уникнути наслідків цих помилок.

  1. Потужність двигуна і його маса. Щоб відшукати у продажу і купити підвісний двигун для човна, який буде оптимально відповідати вашому судну, перш за все необхідно детально вивчити інструкцію до нього. У ній виробник точно вказує як максимальну потужність двигуна, так і рекомендовану (навіть новачки повинні знати, що це різні речі), а також допустиму для човна масу двигуна. Строго дотримуючись рекомендацій виробника, ви можете бути впевнені, що гумовий або ПВХ-човен прослужить вам максимально довго. До речі, рішення купити підвісний мотор для човна не з максимальною, а рекомендованою потужністю добре позначиться на терміні служби корпусу плавзасобу, а також дозволить збільшити безпеку в експлуатації, знизивши ймовірність того, що гумовий човен перевернеться на воді під час маневрів.
  2. Запас ходу. Наступна поширена помилка, якої припускаються власники плавзасобів при встановленні потужних підвісних двигунів, – це помилковий розрахунок витрати палива, а також встановлення паливних баків недостатньої ємності. В такому випадку паливо закінчується швидко, з’являється потреба брати з собою пристойний запас в каністрах, щоб доливати за потреби. Необхідно ретельно продумати цей момент і встановити бак оптимальної ємності. Достатнім запасом ходу вважається відстань від 250 до 500 км, так що розраховувати запас слід, відштовхуючись від цих чисел.
  3. Придбання підвісного мотора для човна у випадкового продавця. На ринку України представлено досить багато виробників двигунів для човнів і величезна кількість продавців. Але значна частина компаній, які торгують цим товаром – це всього лише перекупники, які не завжди бувають сумлінними. Вибираючи двигун для ПВХ-човна винятково за ціною і не звертаючись до офіційних представників відомих торгових марок, ви піддаєтеся низці ризиків:
    • втрата гарантії від виробника;
    • некваліфікований монтаж;
    • проблеми при реєстрації двигуна;
    • відсутність сервісного обслуговування або обслуговування недостатньої якості тощо.

Останній пункт відкриває перед нами ще одну проблему – вибір між новими і б \ у агрегатами. Що краще – це питання цікавить мало не кожного покупця, так що поради та рекомендації фахівців можуть допомогти вам прийняти правильне рішення.


Новий підвісний мотор для човна або б / у двигун – як правильно вирішити це питання

Загалом, це перші труднощі, з якими може зіткнутися будь-який потенційний покупець. Переплачувати зайві кошти за мотори для човна і аксесуари не хочеться нікому, якщо ту ж модель можна купити за набагато нижчою ціною, встояти складно. Розберімось, які переваги має таке рішення, і які небезпеки ховаються під очевидною вигодою купівлі б / у мотора.

  1. Двигун для човна від хорошого виробника з бездоганною репутацією на ринку є дуже надійним агрегатом. Виготовляються фірмові мотори за сучасними технологіями, проходять багаторазові випробування і найсуворіші етапи контролю якості, тому їх поломка сама по собі – рідкість.
  2. Середня тривалість життя оригінальних агрегатів від провідних світових виробників становить близько 20 років, таким чином головним плюсом в купівлі вживаного агрегату є істотна економія на ремонті. Навіть при поломці самого дорогого вузла, його заміна обійдеться дешевше, ніж ціна нового двигуна.
  3. Ще один плюс б / у варіанта – це можливість через якийсь час перепродати його практично за тією ж ціною, оскільки з часом не так вже й сильно падає вартість.

Розглянемо тепер переваги рішення купити нові підвісні мотори, щоб ви могли порівняти і зробити закономірні висновки для себе.

  1. Головний плюс нового агрегату – це те, що він ніде раніше не експлуатувався і має величезний запас ресурсу роботи. Нові брендові мотори від таких відомих світових виробників, як, наприклад, Suzuki, Parsun, Hidea, Honda або Yamaha демонструють при експлуатації рекордно низький відсоток гарантійних випадків – не більше 0,6%. Це означає, що по гарантії звертаються лише 6 власників новеньких моторів з 1000. Виходить, що купуючи оригінальний двигун для човна ПВХ, ви маєте гарантію в 99,4% що він дійсно прослужать вам весь експлуатаційний період.
  2. Гарантія від виробника і сервісне обслуговування. Купуючи новий двигун для човна у перевіреного виробника або офіційного представника компанії, ви отримуєте офіційну гарантію, тому при будь-якому виявленому дефекті або непередбаченій поломці вам не доведеться морочити голову в пошуку дешевих запчастин. Витрат на ремонт ви зможете повністю уникнути.
  3. При купівлі нового човнового мотора ви можете самостійно збільшити термін його служби. Для цього обов'язково слід зробити "ритуальну маніпуляцію" – обкатку. Для двотактних виробів вона триває близько 9 години при особливому співвідношенні масла і бензину. 1:25 протягом обкатки і 1:50 в інший період. Завдяки цій процедурі, термін служби мотора для човна можна збільшити в середньому на 35%.
  4. Наступні важливі моменти, які продовжують термін роботи нового мотора, – це своєчасна заміна мастила після обкатки і через кожні 100 мотогодин (у двигуні і редукторі у чотиритактних варіантах), і зимова консервація. На зимівлю мотор слід відправляти, попередньо зливши з нього рідини і замінивши масло. Цей процес також збільшує експлуатаційний термін на 30%.

Вищеописані операції мають величезне значення для правильної експлуатації двигуна, тому виникає логічне питання – чи проводив ці маніпуляції попередній власник б / у мотора? Є ще один серйозний ризик при купівлі б / у агрегату – не такий вже й малий відсоток ймовірності, що перед вами "потопельник" після однієї з великих повеней в Європі, Азії та Америці. Зазвичай, після подібних природних катаклізмів ринок наповнюється великою кількістю б / в двигунів за надзвичайно спокусливими цінами. Фахівці рекомендують бути дуже обережними і не забувати прислів'я про те, що скупий платить двічі. А в цьому випадку ще й ризикує своєю безпекою.


Рейтинг типових помилок при експлуатації підвісних моторів для човнів

Ще раз акцентуємо на тому, що визначальним фактором тривалості служби абсолютно будь-якого двигуна для човна ПВХ є дотримання правил його експлуатації. Як їх можна порушити?

  1. Забути вставити ключ аварійного відключення запалювання. Насправді така ситуація є дуже поширеною. Якщо при купівлі двигуна ви не переконалися в його повній комплектації, то цього ключа просто може не бути. Не забувайте уважно читати інструкцію і при отриманні замовлення перевіряти його комплектацію.
  2. Забути відкрити повітряний вентиль паливного бака. Це загрожує тим, що після короткої роботи мотор тут же затихне. Недосвідчені користувачі можуть перевірити ще раз все що завгодно, все переглянути, передумати та навіть не згадати про цей вентиль.
  3. Не закрутити гайку після заміни гребного гвинта. Комусь це здасться дивним, але така забудькуватість дійсно стоїть в рейтингу популярних помилок на третьому місці. Мабуть, дуже багатьом людям гребний гвинт здається витратним матеріалом.
  4. Забути прогріти мотор. Коли потрібно терміново кудись пливти (риба спливає, дичина тікає), прогрівання вирішують ігнорувати. Майте на увазі, що поспіх в цій справі веде до рекордного скорочення ресурсу вашого мотора. Так само не можна і глушити мотор безпосередньо відразу після тривалого його функціонування на високих оборотах.
  5. Забути додати мастило або бензин в двотактний або чотиритактний мотор. Тут навіть нема чого особливо коментувати.
  6. Не затягнути струбцину, встановлюючи двигун на транець. Категорично не рекомендується забувати це робити, також слід завжди пам'ятати про страхувальний трос, який йде від двигуна до транцю човна.
  7. Не перевірити систему охолодження при запуску мотора. Впускний отвір може забиватися, якщо вам довелося на човні ПВХ долати ділянку з великою кількістю водної рослинності. На малопотужних моторах може не бути сигналізації про те, що вони перегріваються, тому стежити за системою охолодження слід самостійно і дуже уважно.
  8. Забувати скинути газ перед зміною передачі. Цю помилку часто скоюють саме початківці-шкіпери при маневруванні. З ладу може вийти редуктор.

Як бачите, здебільшого, робота двигуна залежить тільки від вас. Будьте уважні і скрупульозно стежте за всіма дрібницями, щоб зберегти свої нерви, здоров'я і максимально продовжити термін служби мотора.